Mladi sooblikujemo mesta učenja – mladinski forum

Mesta učenja so mednarodna iniciativa in mreža učnih spletnih platform, ki so namenjene iskanju priložnosti neformalnega učenja v domačem okolju. Poleg drugih aktivnosti projekta "CLyouth", se je skupina 10 mladih med 15.7. in 20.7. 2022 udeležila Mladinskega foruma v nemškem mestu Magdeburg. Cilj foruma je bil, priprava mladinskih priporočil politikom na loklani, nacionalni in EU ravni. Poleg tega pa smo udeleženci lahko spoznavali tudi učenje v VR okolju, ali se pridružili skupini mladih novinarjev. Ena izmed zadnje omenjenih sem bila tudi jaz.

Naša pot se je v petek začela zgodaj zjutraj, saj nas je na avtobusni postaji Ljubljana že ob 4:30 pričakal prevoz do letališča. Dva sopotnika smo pobrali še v Mariboru, nato pa se skupaj odpeljali na Dunaj, kjer nas je čez nekaj ur letalo odpeljalo v čudovito mesto Bremen. Tam smo na železniški postaji imeli odmor za kavico, nato smo z vlakom nadaljevali pot v Magdeburg. Ko smo prispeli v "vilo", nas je tam že čakala večerja in spoznavni večer, kjer smo že lahko spoznali druge udeležence in se seveda spoznavali tudi med seboj, saj smo se nekateri prvič pridružili mreži Mest in Regij učenja.

V soboto smo se po zajtrku odpravili v Landtag von Sachsen-Anhalt – regijski parlament zvezne dežele Saška-Anhalt. Tam smo spoznali zgodovino projekta in vse aktivnosti za mlade, ki so bile del projekta "CLyouth" in so nas vodile do zaključnega foruma – od anket in fokusnih skupin, do razvijanja zagovorniških kompanij in spletnih izmenjav za mlade. Spoznali smo tudi mlade strokovnjake, ki so tekom tedna s nami delili svoje znanje. Vsak je bil strokovnjak na področju ene izmed petimi glavnhi tem foruma:

• Inkluzija (strokovnjak - Arnold Kassing, Nizozemska),
  • Participacija (strokovnjak - Liviu Andrei Taran, Norveška),
  • Trajnost (strokovnjakinja - Henrike Cremers, Nemčija),
  • Neformalno izobraževanje (strokovnjakinja - Kristina Stražišar, Društvo CPM, Slovenija) in
  • Duševno zdravje (strokovnjakinja - Elodie Bink, Nizozemska).

Po krajšem odmoru so nas obiskali trije predstavniki parlamenta, ki so z nami delili svoje mnenje o izbranih temah ter odgovorili na naša vprašanja. Le-te so bili:

• Tobias Krull (član cdu)
  • Gordon Kohler (član AfD) in
  • Anne-Marie Keding (pod-precednica parlamenta)

Po kosilu smo se odpravili na potep po Magdeburgu, kjer smo si lahko ogledali to čudovito mesto, se spoznavali med seboj, in med delavnicami z mladimi eksperti spoznavali naše glavne teme. Po vrnitvi v vilo so mladi ambasadorji poskrbeli, da smo ob pizza zabavi lepo preživeli tudi večer.

V nedeljo smo najprej predstavili zagovorniške kampanije, ki smo jih v okviru projekta pripravili na Mladinskem seminarju v Španiji. Sprehodili smo se lahko med stojnicami parnterskih držav in skupin, postavljali vprašanja našim kolegom in dobili ideje za oplemenitenje našega dela doma. Po odmoru so sledile delavnice za pripravo priporočil. Vsak izmed udeležencev si je izbral 2 temi, pri katerih je želel sodelovati. V prvem delu smo si predstavljali naš idealni svet – Kako bi v njem, na primer, izgledalo neformalno učenje. Po odmoru smo se skupine zamenjale, in naša naloga je bila, da ugotovimo, kako bi prišli do našega idealnega sveta. »Katere korake bi morali narediti? Katere inštitucije bi bile odgovorne za spremembe? V katerih okoljih bi aktivnosti potekale?« so bila le nekatera izmed vprašanj, ki smo si jih postavljali. Po kosilu smo se razdelili v še nove skupine in skupaj vse ideje prvega dela dne poskušali preoblikovati v prvi osnutek mladinskih priporočil politiki.

V ponedeljek smo bili zelo aktivni. Osrednji dan Mladinskega foruma smo začeli s pozdravom EU koordinatorke za mlade Biliane Sirakove. Nato je sledila aktivnost "Svetovna kavarna". Razdelili smo se v skupine, v katerih smo imeli priložnost pokomentirati in dopolniti vsa novonastala priporočila. Ker prejšnji dan nismo sodelovali pri vseh temah, smo imeli zdaj priložnost, da vsbini dodamo kakšno povsem novo idejo, ali pa le kakšen stavek malce spremenili, kaj dodali, ali odstranili. Ta priporočila so se nato še enkrat pregledala, popravila s strani skupine mladih novinarjev in naših mentorjev (Duncan Hodgson in Buzz Burry). Že isto popoldne pa smo novonastali osnutek priporočil predstavili lokalnim politikom. Obiskali so nas člani regijskega parlamenta in drugi pomembni akterji:

• Eunice Eisden, Curacao
  • Vidmantas Mitkus, Litva
  • Tobias Krull, Nemčija
  • Anne-Marie, Nemčija
  • Karolin Braunsberger-Reinhold, Nemčija
  • Nicole Anger, Nemčija
  • Gintare Joteikaite, Litva
  • Franz Teresiak, Nemčija

Vsakemu je ena izmed skupin predstavila naše delo, oni pa so lahko podali svoje mnenje in iz lastnih izkušenj povedali, kako na čim boljši način pristopiti do različnih odločevalcev, da nas bodo le-ti poslušali. Obisku je sledil zaključek foruma. Opravili smo skupinsko refleksijo, nacionalne refleksije in planirali za naprej – Vsaka nacionalna skupina je dobila nekaj financ, s katerimi lahko še naprej razvijamo naše ideje in kar je najpomembneje - izdelana priporočila deli med pomembne akterje v svoji državi in/ali lokalnih skupnostih. Slovenska ekipa se je na primer odločila, da bomo na večerjo povabili odločevalce, in jim kar direktno predstavili naša priporočila. Svoje načrte smo nacionalne ekipe predstavile tudi druga drugi in komaj čakamo da vidimo, kako uspešne bodo tudi druge!

V torek so udeleženci foruma začeli odhajati domov, slovensko ekipo pa je čakala še ena noč v Magdeburgu. Večina se nas je odpravila na izlet - obiskali smo čarovnice nad mesto Thale in očarljvo mestece Quedlinburg. V sredo pa smo si pred letom domov ogledali še mesto Bremen. Tako smo se najverjetneje prav že vsi nekolikveselili lastnih postelj, ko smo v zgodnjih jutranjih urah prispeli nazaj v domačo Ljubljano.

Kmalu, v ponedeljek, 29. 8. 2022 pa se bomo srečali s predstavniki Urada za mladino MOL, MOVITA, URSM-ja in Zavoda Odtiz, katerim bomo ob večerji predstavili naša priporočila in skupaj poklepetali, kako vidimo prihodnost iniciative Ljubljana mesto učenja mi in kje lahko skupaj sodelujemo.

Vas zanima še? Sledite IG Ljubljana mesto učenja in FB Cities of learning ali si golejte banko fotografij z dogodka tukaj

Avtorica besedila: Karmen Dolenšek, mlada ambasadorka inciative Ljubljana mesto učenja.